Koncert: Spektakl baletowy „Coppelia, czyli dziewczyna o szklanych oczach”
w obsadzie artystów Lwowskiego Narodowego Akademickiego Teatru Opery i Baletu
im. Salomei Kruszelnickiej oraz Międzynarodowego Teatru Baletu „Premiera”
Royal Lviv Ballet. Wernisaż malarski: „Kobiety i geometria form”
– malarstwo MIRY Skoczek-Wojnickiej.
I Forum Rzeźby Mazurkas – zbiorowa wystawa rzeźby.
Scena Talentów: Alicja Kaczor (balet; taniec współczesny)
Impresje filmowe: „Kobiety i geometria form”. Impresja filmowa ze spotkania
w pracowni MIRY Skoczek-Wojnickiej - realizacja: Janina Tuora, Jan Sumikowski.
OPIS
Na scenie MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel po raz kolejny zagościła sztuka baletowa.
Tym razem artyści Lwowskiego Narodowego Akademickiego Teatru Opery i Baletu im. Salomei Kruszelnickiej oraz Międzynarodowego Teatru Baletu „Premiera” Royal Lviv Ballet zaprezentowali dwuaktowy spektakl „Coppelia, czyli dziewczyna o szklanych oczach”. W wieczorze udział wzięło ponad 800 osób ze świata biznesu, polityki, kultury i sztuki.
XIX-wieczny, wyjątkowo melodyjny balet „Coppelia”, ze znakomitą muzyką francuskiego mistrza Léo Delibesa swoją premierę miał w 1870 roku w Théatre de l’Opera w Paryżu. To jeden z najwybitniejszych przykładów popularnych w XIX wieku baletów komicznych. Choreografia obu aktów – zróżnicowana i niezwykle barwna oraz bogata melodycznie muzyka Léo Delibesa zostały w szczególny sposób podkreślone przez elementy popisowe tancerzy, z całą wirtuozerią skoków, piruetów i podnoszeń. W pierwszym akcie spektaklu w muzyce czuć było zafascynowanie kompozytora bogactwem tańców ludowych i narodowych. Obok mazurków i walców, tancerze z pełnym kunsztem prezentowali także taniec cygański, hiszpańskie bolero i angielską gigę. W drugim akcie najmocniejszym atutem tanecznym były partie Svanildy, które wymagały od solistki także doskonałych umiejętności aktorskich. Dynamiczna muzyka, folkowa sceneria, a przede wszystkim piękny i pełen kunsztu oraz ekspresji taniec solistów baletowych, porwały serca publiczności. Jak najbardziej zasłużone oklaski rozbrzmiewały na sali długo po ostatnich taktach muzyki.
W towarzyszącej XXXI FHM „Scenie Talentów”, której inicjatorką jest Irena Bartkowska, wystąpiła młoda tancerka baletowa, Alicja Kaczor. Uczennica Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu w utworze „Adieu” zaprezentowała taniec współczesny. Natomiast w ramach wystawy malarskiej „Kobiety i geometria form” goście wieczoru mogli bliżej poznać prace malarskie MIRY Skoczek-Wojnickiej. Pochodząca z Krakowa artystka lubi eksperymentować łącząc różne techniki i materiały. Z upodobaniem sięga w swoich malarskich kompozycjach do wizerunków kobiet namalowanych przez najwybitniejszych mistrzów renesansu i baroku. Kuratorem wystawy była Janina Tuora, która również – wspólnie z Janem Sumikowskim – odpowiadała za realizację impresji filmowej o twórczości artystki MIRY Skoczek-Wojnickiej.
Partnerami tej edycji FHM byli Paweł Kanclerz – Burmistrz Ożarowa Mazowieckiego oraz Jan Żychliński – Starosta Powiatu Warszawskiego Zachodniego. Patronami medialnymi: TVP 3 Warszawa, Społecznościowy Portal Kulturalny KulturawPolsce.pl, magazyn Presto, Ruch Muzyczny oraz portal kulturadostepna.pl.
RELACJA FILMOWA
PEŁNA RELACJA FILMOWA W 2 CZĘŚCIACH
WYBRANE FRAGMENTY RELACJI FILMOWEJ PODZIELONE TEMATYCZNIE
FOTOREPORTAŻ
https://www.forumhumanummazurkas.pl/pl/fhm-lista/edycje-for/xxxi#sigProId562df9a84a
SCENA TALENTÓW
SCENA TALENTÓW
W towarzyszącej XXXI FHM „Scenie Talentów”, której inicjatorką jest Irena Bartkowska, wystąpiła młoda tancerka baletowa, Alicja Kaczor. Uczennica Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu w utworze „Adieu” zaprezentowała taniec współczesny.